Jordskalv

Låg och drog mig i sängen men steg upp 06.15. Väckte barnen så smått.
J sov i min säng, Isov i sin egen och J i tösernas rum i våningsängen.
Jag går in i badrummet och börjar borsta tänderna. Helt plötsligt så börjar det mullra
*Tror att det är en sopbil eller nått* Larmet på villorna i området och bilar börjar tjuta.
Först dansar parfymflaskorna samba i mitt badrumsskåp, sen går väggarna igång och sist börjar duschdraperiet prassla. Jag rusar in till J som gråter, griper tag i henne *Hennes våningsäng står och vajar* springer in i sovrummet och tar J och I i min säng. I samma sekund så upphör det men bilarna utanför tjuter fortfarande.

Hade detta pågått längre så hade jag blivit riktigt orolig. Ringde min mamma direkt efter och de hade också känt det. Då inser jag att det inte är jag som håller på att bli galen, men jag blir samtidigt ännu mer orolig. Vill inte vara med om efterskalv när jag inte har mina barn i närheten *Usch*


Kommentarer
Postat av: Nellan

Nä det var ingen kul upplevelse. Kände obehag och nöjde mig inte med min mans att det var ventilationssystemet.

Nu vet vi. Lite skräckbladad förtjusing men vill INTE vara ensam hemma när efterskalvet kommer. Hoppas det inte kommer i eftermiddag för då har jag 5 ungar är hemma...varav 2 är mina...

2008-12-16 @ 11:26:10
URL: http://ugglybetty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0